CENNTRO УЧАСТВА В ADAC 24H ECONPETITION НА ХОКЕНХАЙМРИНГ
От 18.02. От 19 февруари до 19 февруари 2023 г. на пистата Хокенхаймринг за трети път се проведе ADAC 24h eCompetition – състезание на дълги разстояния за серийни автомобили с изцяло електрическо задвижване. Това обаче не е класическо състезание, в което най-бързото превозно средство печели. Победителят в състезанието е автомобилът, който е завършил най-много обиколки на пистата Hockenheimring Grand Prix в края на състезанието. Важното тук е стратегията – кога да зареждам? Колко време зареждам? Как да шофирам най-ефективно? Но не само това е важно, а и екипният дух, комуникацията и общата цел.
Cenntro се състезава с два отбора, "Cenntro Europe I" и "Cenntro Europe II" в клас B до 55 kWh, всеки с ван Logistar 200 и бяхме единствените в цялото състезание, които поеха предизвикателството да участват с ван. Всички останали превозни средства бяха леки автомобили. Общо екипите ни се състояха от четирима пилоти. Но въпреки че започнахме с два екипа, ние действахме заедно като един екип и се подкрепяхме взаимно, и работихме заедно върху стратегията в течение на 24 часа. Имахме и оператор с нас, който професионално съпътстваше нашите 24 часа на Хокенхаймринг и създаде документален филм за нас по-долу, който може да бъде намерен в нашия YouTube канал (https:// www.youtube .com/@cenntroautomotiveeurope7363).
Вълнуващо усещане е да караш електрически бус на състезателна писта, където се провеждаха състезания от Формула 1 до 2019 г. Особено ако преди това не сте имали опит на писта, освен тестовите обиколки. Да се запознаете с пистата, да разберете колко бързо можете да вземете някой завой, без да се отклоните от пистата, да се придържате към идеалната линия и все още да се придържате към стратегията за шофиране, със сигурност беше малко предизвикателство за някои – предимно на тъмно, тъй като пистата не е осветрена през нощта. И да не забравяме, че един или друг състезател, който тук-там бъркаше eCompetition с истинско състезание и съответно беше агресивен. Но след първите 20-30 минути в състезанието всичко се намести почти автоматично. В допълнение, карането беше много забавно, защото комбинацията от концентрация, предвидливост, ефективно шофиране, съчетани с усещне за легендарното Гран При, правят това състезание това, което е. И винаги на фокус: направете най-много обиколки и спечелете класа.
Дори и малко да не ни достигна да спечелим в класа си, в крайна сметка заехме 2-ро място с 220 обиколки и 3-то място с 217 обиколки в клас B. Все пак успяхме да покажем потенциала на електрическите ванове и че преминаването от двигател с вътрешно горене към електрическо задвижване може да успее без никакви проблеми. Ние сме горди и доволни от класирането, което екипите ни постигнаха заедно. Поглеждайки назад, 24-часовото състезание беше пълен успех за Centro. И да, разбира се, победата винаги е очарователна. Но това, което е още по-важно, е екипният дух и забавлението на самото събитие – и ние определено го имахме.